دوره 20، شماره 3 - ( 8-1393 )                   برگشت به نسخه مرتبط | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shakibazadeh E. Using commercial marketing approach to deliver health and prevention: helping to promote self-care. Hayat. 2014; 20 (3) :1-5
URL: http://hayat.tums.ac.ir/article-1-840-fa.html
شکیبازاده الهام. نگاهی به بازاریابی تجاری برای عرضه سلامت و پیش‌گیری: کمک به ارتقای خودمراقبتی. فصلنامه حیات. 1393; 20 (3) :1-5

URL: http://hayat.tums.ac.ir/article-1-840-fa.html


دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی زنجان ، elham50sh@yahoo.com
چکیده:   (3360 مشاهده)

  خودمراقبتی اقدامات و فعالیت‌های آگاهانه، آموخته شده و هدف‌داری است که فرد به منظور حفظ حیات و تأمین، حفظ و ارتقای سلامت خود و خانواده‌اش انجام می‌دهد. خودمراقبتی در برگیرنده فعالیت‌هایی مشتمل بر ارتقای سلامت، پیش‌گیری از بیماری، درمان بیماری و مصدومیت‌ها و درمان مبتلایان به بیماری‌های مزمن و توان‌بخشی آن‌ها است. هرچند تأثیر خودمراقبتی بر بهبود پیامدهای سلامت و کاهش هزینه‌ها در مطالعات متعدد به اثبات رسیده است، شکل‌گیری و ارتقای کارکرد خودمراقبتی در بیماران، مستلزم مداخلات آموزشی و حمایتی نظام‌مند جهت مدیریت مشکلات سلامت، توسط متولیان امر سلامت از جمله پرستاران می‌باشد.

واژه‌های کلیدی: بازاریابی تجاری
متن کامل [PDF 131 kb]   (1244 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: نامه به سردبير
انتشار: ۱۳۹۳/۸/۲۴ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۳/۸/۲۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه حیات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2017 All Rights Reserved | Journal of hayat

Designed & Developed by : Yektaweb